Ciasto czekoladowe z orzechami laskowymi


Bardzo smaczne ciasto z dużą ilością czekolady :) możecie użyć waszej ulubionej. Ja dałam mieszankę mlecznych i białych czekoladowych chipsów. Takie czekolady moje dzieci lubią najbardziej. 

Super pasują tutaj orzechy laskowe które podprażone fajnie chrupią. Polecam podać z bitą śmietaną. Ciasto u mnie zostało upieczone w mini keksówkach ale równie dobrze można  je upiec np w dużej formie lub na muffinki. 

Czas pieczenia podany jest na ciasto pieczone w dużej keksówce. 



Składniki:
  • 1 duże jajko
  • 120 ml mleka
  • 240 ml oleju
  • 375 g mąki pszennej
  • 35 g kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 230 g drobnego cukru
  • 75 g prażonych orzechów laskowych, pociętych na mniejsze i większe cząstki
  • 130 g ulubionej czekolady pokrojoną w kostkę (u mnie chocolate chips)
Piekarnik rozgrzewamy do 180°C. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. 
W jednej misce łączymy mleko, olej, jajko, roztrzepujemy. Do drugiej mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę przesiewamy dodajemy cukier, orzechy (odkładamy 1 łyżkę na później) i drobne kawałki czekolady.
Łączymy zawartość obu misek. Masę przekładamy do keksówki, wierzch posypujemy odłożonymi orzechami. Pieczemy około 40-50 minut do tzw suchego patyczka.
Studzimy na metalowej kratce.




Komentarze

Popularne posty