Babka piaskowa- bezglutenowa

Patrząc za okno wcale nie mam wrażenia że zbliżają się święta wielkanocne a raczej mam ochotę wypatrywać Mikołaja :) a nie zająca z jajkami.  No ale trzeba coś robić aby poczuć tą atmosferę. I dzisiaj zapraszam na babkę a raczej dwie. Ponieważ przygotowałam sobie za małą foremkę a żeby nie piec 2 takich samych do drugiej dodałam.... ale to już inna bajka:) Przepis na dużą babę :)

Składniki:
  • 1 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  5 jajek, osobno białka i żółtka
  • 1 szklanka cukru
  • otarta skórka z pomarańczy
  • 200 g masła
Dużą foremkę na babkę smarujemy dokładnie masłem, oprószamy bułką tartą. Piekarnik rozgrzewamy do 170ºC.
Mąkę z proszkiem przesiewamy. Białka ubijamy na bardzo sztywno. Dodajemy żółtka i cały czas miksując po łyżce cukier. Następnie dodajmy skórkę pomarańczową oraz porcjami mąkę i delikatnie mieszamy.
Masło topimy w małym garnuszku i gorące wlewamy do naszej masy. Mieszamy aż masło dobrze się połączy.
Pieczemy do suchego patyczka około 60 minut. Studzimy na metalowej kratce. Po wystudzeniu można oprószyć cukrem pudrem, lub polukrować i ozdobić kolorowymi cukiereczkami


Komentarze

Popularne posty