Babka czekoladowa


Od dzisiaj będą się pojawiały propozycje na zbliżające się święta. Pierwsza to babka. Jest puszysta i w smaku bardzo czekoladowa. Wszystkim na pewno zasmakuje.

Składniki:
  • pół szklanki mleka
  • 50 g czekolady (u mnie gorzka)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki kakao
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 1/4 szklanki oleju
  • pół szklanki kwaśnej śmietany
Mleko podgrzewamy. Dodajemy czekoladę połamaną w kostkę i mieszamy do rozpuszczenia się czekolady. Odstawiamy do przestudzenia.
W międzyczasie mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sodę przesiewamy. 
Do osobnej miseczki wbijamy jajko, dodajemy cukier i miksujemy na białą puszystą masę. Do masy jajecznej dodajemy pozostałe składniki. Miksujemy do połączenia się składników. Masę czekoladową przekładamy do formy na babkę (ja użyłam silikonowej i nie musiałam formy smarować masłem i obsypywać mąką). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180ºC około 40-50 minut do tzw suchego patyczka. Studzimy na metalowej kratce. 



Komentarze

Popularne posty