Tort urodzinowy

Tort w kształcie cyfry 7 dla mojego Stasia. Z racji że jego starszy brat na urodziny miał kolorowy tort Staś też zażyczył sobie podobny. Tort w założeniu miał być troszkę inny, jak to się mówi "złośliwość rzeczy martwych" ale i tak wyszedł pyszny. Wszystkim bardzo smakował:) A jubilat był bardzo zadowolony :) 

Składniki na ciemny biszkopt:
  • 6 jajek
  • 150 g cukru
  • 115 g mąki pszennej
  • 25 g kakao
  • 40 g masła roztopionego i wystudzonego
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180ºC .Boki foremki prostokątnej o bokach     20 x 30 cm smarujemy masłem dno wykładamy papierem do pieczenia. Mąkę przesiewamy z kakao.
Białka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na bardzo sztywno. Pod koniec dodajemy połowę cukru i miksujemy aż cukier się całkowicie rozpuści. W drugiej misce ucieramy żółtka z drugą połową cukru na biały puszysty krem. Do ubitych białek dodajemy krem z żółtek i rozpuszczone masło, cały czas delikatnie mieszamy następnie partiami dodajemy przesianą mąkę.
Masę przekładamy do foremki wierzch wyrównujemy. 
Pieczemy około 30 minut do tzw. suchego patyczka.
Studzimy w foremce.

Składanki na biszkopt biały:
  • 6 jajek
  • 150 g cukru
  • 120 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Boki tej samej foremki smarujemy masłem dno wykładamy papierem do pieczenia.
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia.
Białka oddzielamy od żółtek. Z białek ubijamy bardzo sztywną pianę następnie dodajemy żółtka i partiami cukier. Gdy cukier się rozpuści całkowicie partiami dodajemy mąkę i delikatnie mieszamy. Przekładamy do foremki i wyrównujemy.Pieczemy około 30 minut. Studzimy w foremce. Gdy ostygnie przecinamy na 2 części.

Składniki na masę:
  • 500 ml śmietany kremówki (ja użyłam double cream)
  • 2 łyżki cukru pudru
  • mały cukier waniliowy (16 g)
Do wysokiego naczynia wlewamy dobrze schłodzoną śmietanę dodajemy cukry i miksujemy.

Poncz:
  • mocny napar z herbaty
Ponadto potrzebne będą nam:
  • pół słoiczka dżemu brzoskwiniowego
  • kolorowe draże (ja miałam około 450 g i na jedną ścianę mi zabrakło)
Wykonanie:

Na paterze kładziemy pierwszą część białego biszkoptu nasączamy ponczem. Wierzch smarujemy połową dżemu na to wykładamy około 1/4 częścią bitej śmietany. Na bitą śmietanę kładziemy biszkopt ciemny, nasączamy ponczem, smarujemy resztą dżemu, następnie  1/4 część bitej śmietany przykrywamy białym biszkoptem. Wierzch i boki smarujemy resztą śmietany, wszystko obkładamy kolorowymi drażami.

Niestety szkoda że już po mojich urodzinach ale może na następne dostanę coś takiegoKitchenAid Artisan Stand Mixer KSM150PS - ice - KitchenAid Artisan (Google Affiliate Ad)


Komentarze

Popularne posty