Toffi popcorn


Dzisiaj zapraszam na coś co dla mnie było całkowitą nowością. A mianowicie na popcorn na słodko. Tyle razy idąc między półkami w sklepie widziałam popcorn z masa toffi ale zawsze uważałam to za jakieś dziwactwo. Jakie było zdziwienie gdy spróbowałam i... mi posmakowało :) Musze teraz przyznać że taki popcorn na słodko jest pyszny. Pieczenie w piekarniku nadaje popcornowi chrupkości jeśli wolicie klejącą wersję można pominąć ten etap. 







Składniki:

  • 100 g ziaren popcornu


Przygotowujemy popcorn. Na dużą patelnie nalewamy łyżkę oleju wsypujemy ziarna kukurydzy i przykrywam pokrywką. Patelnie umieszczamy na ogniu. Podgrzewamy aż do wystrzelenia wszystkich ziaren. Popcorn przekładamy do dużej misy.

Składniki na masę toffi:

  • 100 g masła
  • 200 g drobnego cukru
  • 2 łyżki golen syrup lub miodu
  • szczypta soli

Wszystkie składniki umieszczamy w garnku. Podgrzewamy aż masło i cukier się rozpuszczą. Gotujemy jeszcze 1-2 minuty. 

Wykonanie:

Masą polewamy popcorn. Mieszamy do całkowitego pokrycia masą popcornu. 
Wszystko przekładamy na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, równo rozkładamy na całej blaszce. Pieczemy około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 150 C. W połowie czasu blaszkę wyciągamy z piekarnika wszystko mieszamy i ponownie umieszczamy w piekarniku. 




Komentarze

Popularne posty