Ciasteczka owsiane z malinami

Przyznam się szczerze że bałam się je upiec ponieważ myślałam że moje potomstwo nie będzie chciało ich nawet spróbować. I jakie było tu moje zdziwienie gdy bardzo im posmakowały i to mało powiedziane. Byli nimi zachwyceni. Podzielili się po połowie. Mi i mojemu mężowi przypadło tylko po jednym ciasteczku :( 
Może podczas przygotowań ciasteczek masa nie będzie wyglądała bardzo apetycznie ale po upieczeniu będziecie bardzo zadowoleni.





Składniki na około 15 
sztuk:
  • 100 g płatków owsianych
  • 120 g mąki razowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 120 ml miodu
  • około 15 malin jeśli są duże należy je przekroić na pół
Płatki, mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i sól mieszamy. W osobnej misce roztrzepujemy olej, jajko, ekstrakt i miód. Łączymy składniki z obu misek dodajemy maliny i mieszamy. Masę przekładamy na folię spożywczą formujemy walec o średnicy około 4 cm. Wkładamy do zamrażarki na około 30 minut
Blaszkę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 180 C°.
Gdy masa stwardnieje tniemy ostrym nożem po około 1cm szerokości ciasteczka. Ciasteczka układamy na blaszce w odstępach. Pieczemy na złoto brązowy kolor około 15 minut. Studzimy.




Komentarze

Popularne posty