Ciasteczka z masłem orzechowym czyli Peanut Butter Biscuits


Muszę się wam przyznać że pierwszy raz w życiu kupiłam masło orzechowe. Z wielką ekscytacją otworzyłam słoiczek i próbuje i... muszę się przyznać że... mi nie posmakowało. Ale ponieważ mikser masło już ucierał postanowiłam wykorzystać ten że wynalazek :). Z nie cierpliwością czekałam na pierwszą partię ciasteczek aby spróbować mojego wypieku. Po spróbowaniu stwierdziłam że to jedne z najlepszych ciastek jakie do tej pory jadłam. Kruche, rozpływające się w ustach, pyszne pierwszego i następnego dnia a co najważniejsze nie twardnieją. Musicie spróbować.


Składniki na 50 ciasteczek:

  • 250 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 115 g miękkiego masła
  • 200 g jasnego brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 260 g masła orzechowego crunchy

Dwie blaszki do pieczenia ciasteczek wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 180 C°.
Mąkę przesiewamy z sodą. Masło ucieramy z cukrem na białą puszystą masę, wbijamy jajko, dodajemy ekstrakt oraz masło orzechowe. Następnie dodajemy przesianą mąkę. Miksujemy do połączenia się składników. 
Lepimy kulki |(najlepiej w cienkich rękawiczkach ponieważ ciasto się lekko klei, jeśli nie macie rękawiczek należy ciasto schłodzić w lodówce 30 minut) o wadze około 15 g. Układamy na blaszce w sporych odstępach. Widelcem lekko przygniatamy kulkę aby zrobić wzór kratki.
Pieczemy około 15 minut na lekko brązowy kolor. Studzimy na metalowej kratce.


Komentarze

Popularne posty