Ciasteczka owsiane z suszonymi owocami


Moja rodzina i ja uwielbiamy wszystkie ciasteczka z płatkami owsianymi. Dzisiaj upiekłam z dodatkiem suszonych owoców. W oryginalnym przepisie miałam suszone morele ale od świąt wielkanocnych została mi mieszanka suszonych owoców (truskawka, brzoskwinie, morele, kiwi i ananas), a więc postanowiłam je wykorzystać.  Podczas jedzenia ciasteczek przyjemne było odgadywanie jaki owoc właśnie jemy :) Jeśli jeszcze takich nie piekliście bardzo was do tego namawiam. 


Składniki na 24 ciasteczka:
  • 1 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki suszonych owoców (truskawki, brzoskwinie, ananas, kiwi)
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 150 g masła
  • 2 łyżki golden syrup lub miodu płynnego
Dwie blaszki do pieczenia ciasteczek wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 180 °C. 
W misce mieszamy mąkę pszenną, płatki owsiane, cukier, sodę i suszone owoce.
W garnuszku umieszczamy masło, golden syrup i łyżkę zimnej wody. Podgrzewamy na małym ogniu do rozpuszczenia masła. Rozpuszczone masło wlewamy do suchych składników. Mieszamy. Lepimy 24 kulki . Ciasteczka układamy na przygotowanych blaszkach w odstępach i lekko spłaszczamy. Pieczemy 15-18 minut na lekko brązowy kolor. Studzimy na metalowej kratce.



Komentarze

Popularne posty